Jak zjeść matematycznego słonia? Co wspólnego z maturą ma wspinaczka na szczyt. Jak ważne jest określenie celu, tworzenie warunków i w końcu jakimi metodami przygotowywać się do egzaminu maturalnego, uczniom Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Jarocinie opowiedział p. Dariusz Kulma – nauczyciel matematyki, pasjonat, wielokrotnie nagradzany, w tym w szczególności tytułem Nauczyciela Roku 2008 w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez „Głos Nauczycielski” pod patronatem MEN.
 
Wykład motywacyjny skierowane był do tegorocznych maturzystów. Spotkanie pełne wartościowych treści prowadzone było z ogromną dawką poczucia humoru.
 
Spotkanie odbyło się przy okazji realizacji projektu "Rozwój kompetencji kluczowych w szkołach ponadgimnazjalnych w powiecie jarocińskim", w ramach którego Pan Dariusz poprowadził warsztaty z GeoGebry dla nauczycieli matematyki , a dla całego grona wykład "Jak skutecznie uczyć matematyki i nie tylko..." Podczas dwugodzinnego spotkania wskazywał na jedna z najważniejszych jego zdaniem zasad: "Bycie nauczycielem to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale przede wszystkim całokształt działań wychowawczych, nie jest ważne czego uczysz, ale jak uczysz. Nauczyciel nie będzie miał rezultatów, jeśli nie uda mu się dotrzeć do ucznia, nie będzie chciał go zrozumieć, po prostu go nie polubi..."

 

(it)

Uczniowie klas trzecich technikum i drugich liceum bawili się na balu połowinkowym w restauracji Bryllandia w Witaszycach. Dziś połowa edukacji w Jedynce za nimi, uroczystość też już zakończona, ale zawsze miło wspomina się wspólnie spędzony wieczór.
Oto krótka videorelacja:

 

Reprezentacje szkół powiatu jarocińskiego ponownie stanęły do sportowej rywalizacji Licealiady . Tym razem na parkietach LO w Jarocinie swoje mecze rozgrywali szczypiorniści. Stawką był awans do zawodów rejonowych, który przypadał w udziale złotemu medaliście.

Wśród chłopców podopieczni p. Marta Pawłowska , ubiegłoroczni Mistrzowie Powiatu, występowali w niewygodnej roli faworyta, nie zdołali jednak obronić medalu i ataku reprezentantów gospodarzy, przegrywając w decydującym o awansie meczu 13:20 wywalczyli srebrny medal. 
W kategorii dziewcząt Mistrzyniami Powiatu w Piłce Ręcznej zostały reprezentantki ZSP 2, nasze uczennice wywalczyły drugie miejsce. 
Gratulujemy!
(it)

Gombrowicz jest tym, który poprzez swoją twórczość ośmielił się zadać pytanie „Jakie maski noszą ludzie?”. Uczniowie posiadają wiedzę o tym problemie głównie z jego powieści pt. „Ferdydurke”. My, jako humaniści spragnieni wrażeń oraz dodatkowego materiału do matury, wybraliśmy się do Teatru Nowego w Poznaniu, by poznać treść jego dramatu - „Iwona. Księżniczka Burgunda”. 
Reżyserką tego spektaklu jest Magdalena Miklasz. Postawiła ona na zestawienie awangardy Gombrowicza ze współczesnością, co całkowicie się sprawdziło. Wydaje nam się jakby pani Szambelan była reżyserem, a użycie kamer oraz wykorzystanie formy studia nagraniowego sprawiły, że widoczny był uniwersalizm problematyki dramatu. Co więcej, pozwoliło to nam na lepszy odbiór treści, jak i przesłania, które za nią stało.
Kolejną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest to, w jaki sposób przedstawiony był główny problem dzieła. Maski bohaterów pokazane zostały za pomocą ich zachowania podczas nagrywania programów telewizyjnych. Za to prawdziwe oblicze często ujawniało się poza kamerami, a w szczególności w rozmowach z panią Szambelan. W ten sposób zaprezentowana została dwulicowość postaci i to, że pierwsze wrażenie często bywa mylne. 
Spektakl zawierał również wiele elementów, które można odczytywać symbolicznie. W głównej mierze były to stroje. Na przykład sukienka Iwony, która wyglądała jak przebranie księżniczki dla dziecka, które idzie na bal przebierańców, w zupełności różniła się od nowoczesnych i eleganckich kreacji Izy oraz pary królewskiej. Podkreślono poprzez to różnicę pomiędzy ich światem a tym, do którego przynależy Iwona. Z kolei niecodzienna scena snu pokazała lęki oraz myśli bohaterów. Dowiedzieliśmy się m.in., że tak naprawdę królowa czuje się bardzo samotna, a jej wiersze nie są poezją wysokich lotów.
Jeśli zaś chodzi o poziom gry aktorskiej to na słowa uznania szczególnie zasługuje Antonina Choroszy, która wcieliła się w postać pani Szambelan. Jej rola była bardzo wymagająca, pomimo to aktorka zaprezentowała wachlarz swoich umiejętności znakomicie. Idealnie oddała stanowczość i przebiegłość . Nie było też momentu, by wyszła ze swojej roli. Przed spektaklem, gdy poprawiała scenografię jak i podczas ukłonów cały czas widoczna w jej zachowaniu była pani Szambelan.
Główna bohaterka, Iwona wzbudziła jednak największe emocje większości z nas. Głównie były to emocje negatywne. Wiele osób stwierdziło, że zasługuje ona na miano postaci irytującej. Prawdą jednak jest, że to przez jej charakter i bierność, maski innych bohaterów powoli opadały. Czasem nawet jej postawa wywoływała w innych iście zwierzęcy instynkt.
Dla tych z nas, który rok temu byli na przedstawieniu „Dziady” w tym samym teatrze, również miłym zaskoczeniem stała się obecność znanych nam z tej sztuki aktorów. Okazja zobaczenia ich w innych rolach była intrygującym przeżyciem. 
Według mnie, spektakl ten był bardzo ciekawym widowiskiem. Mogliśmy poznać treść innego dzieła Gombrowicza w bardzo interesujący i nowoczesny sposób, a niektóre wykorzystane zabiegi mocno intrygowały. Widz nie nudził się, a nawet pokuszę się o stwierdzenie, że pochłonęła go fabuła. Były również momenty, w których można było się pośmiać. Pieniądze wydane na możliwość zobaczenia tego spektaklu na pewno nie zostały zmarnowane.
Laura Janowska (klasa 3 LO a)

 

[…] Główna postać - Iwona, w którą wcieliła się Alicja Juszkiewicz - jest bohaterką, która nie wpisuje się w żaden schemat. Początkowo można było uznać ją za buntowniczkę, jednak ostatecznie okazała się osobą bez zalet, uwięzioną w "kółku" niechęci do niej. Dzięki małomównej kobiecie rozwiązywały się tajemnice innych bohaterów.
Starałam się polubić główną postać, ale po prostu nie dało rady. Szczerze podziwiam aktorkę za zagranie irytującej Iwony i za wzbudzanie tych negatywnych emocji w stosunku do postaci. 
[…] Mimo że Iwona była główną bohaterką, wisienką na torcie okazała się Antonina Choroszy, która grała panią Szambelan. Miała kontakt z widownią i bił od niej profesjonalizm. Było widać, że postać idealnie do niej pasuje. […]
Ogółem, gdyby nie to, że miałam świadomość, że będę oglądać Gombrowicza, to byłoby całkiem udane przedstawienie. Zabrakło mi dzikości i chaosu w stylu Gombrowicza. Nie podobało mi się także to, że akcja tego dramatu znalazła się w XXI w. […]
Klaudia Pospieszna (klasa 3LO a)

Weronika Szymendera i Szymon Piasecki z rąk Wielkopolskiego Kuratora Oświaty – p. Elżbiety Leszczyńskiej odebrali Stypendium Prezesa Rady Ministrów. Uroczystość odbyła się 30 listopada 2017 r. o godz. 9.00 w Sali Sesyjnej Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu. Gratulujemy! Stypendium może otrzymać uczeń szkoły ponadgimnazjalnej kończącej się maturą, który otrzymał promocję z wyróżnieniem, uzyskując przy tym najwyższą w danej szkole średnią ocen lub wykazuje szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy, uzyskując w niej najwyższe wyniki, a w pozostałych dziedzinach wiedzy wyniki co najmniej dobre. Stypendium przyznaje się jednemu uczniowi danego typu szkoły na okres od września do czerwca w danym roku szkolnym.

(it)

Złoty medal Drużynowych Mistrzostw Powiatu w tenisie stołowym wywalczyła drużyna chłopców naszej szkoły. Zespół w składzie Jakub Kłodziński, Przemysław Podeszwa,Marcin Kamrowski,Jan Kamrowski i Patryk Łączny obronił tytuł Mistrzów Powiatu,który od roku 2007 należy do reprezentantów naszej szkoły. W rywalizacji dziewcząt zwyciężyły uczennice LO w Jarocinie ,a nasza drużyna zajęła miejsce trzecie. Zawody prowadziła p. Iwona Tobolska , fotoreportaż przygotował Mikołaj Pawlik z klasy 1 TI a. Już dziś wszystkich sympatyków celuloidowej piłeczki zapraszamy na rozgrywki rejonowe z udziałem naszych reprezentantów,które rozegrane zostaną, w małej sali gimnastycznej naszej szkoły, w czwartek 29 listopada br. Całej tenisowej reprezentacji serdecznie gratulujemy, a Panom życzymy powodzenia w kolejnym etapie rozgrywek.

(it)

arrow
arrow